2015. november 25., szerda

Csupa csoki csoda (glutén- és laktózmentes)

Csupa csoki csoda (glutén- és laktózmentes)

 Hozzávalók:

a tésztához:

30 dkg 70 %-os étcsokoládé
17 dkg gluténmentes vaj vagy kókuszzsír
9 db tojás
1/2 bögre cukor
1 csipet só
1 csipet vanília
4 evőkanál mandulaliszt

Krémhez:

20 dkg 70 %-os étcsokoládé
2 dl kókusztejszín
1 evőkanál napraforgó étolaj

Tetejére:

1 bögre fagyasztott málna

Elkészítés:

  1. Egy 27 cm-es, nagy tortaformát kibélelek sütőpapírral.
  2. A sütőt előmelegítem 180 fokra.
  3. A kókuszzsírt és a csokoládét vízgőz felett felolvasztom.
  4. Szétválasztom a tojásokat.
  5. A fehérjét a csipet sóval felverem.
  6. A sárgáját a cukorral alaposan, fehéredésig felverem.
  7.  A mandulalisztet hozzáadom.
  8. Az olvasztott csokoládét kevergetés közben belecsorgatom.
  9. Végül a felvert fehérjét óvatosan beleforgatom, hogy ne törjön meg.
  10. Betolom a sütőbe és kb. 1/2 óra alatt megsütöm.
  11. Kiveszem, hagyom a formában kihűlni. A közepe kicsit beesik, majd a krémmel kiegyenlítjük.
  12. Elkészítem a tetejére az 1:1 arányú ganache krémet. A kókusztejszínt felmelegítem, majd ráöntöm az apróra tört csokoládéra. 5-10 percig állni hagyom.
  13. Homogénné keverem a krémet, hozzáadom a napraforgó olajat, hogy fényesebb legyen.
  14. Kicsit hagyom kihűlni, majd a tortára kenem, kiegyenlítem vele a tetejét.
  15. Végül fagyasztott málnaszemekkel ízlés szerint kidíszítem.
Gazdag ízvilágú, nagyon finom állagú torta.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése